NIHIL SINE DEO




"...Şi orice veţi cere întru numele Meu, aceea voi face, ca să fie slăvit Tatăl întru Fiul..."

Clipuri interesante

Loading...

EZOTERISM

TERAPIA KARMICA Terapia karmica poate fi un raspuns posibil la intelegerea atitudinilor nepatologice care, insa, pot crea interferente intr-o traire senina si echilibrata a propriei exsitente, dar mai ales, poate fi deosebit de utila pentru deblocarea situatiilor care ne impiedica sa ne realizam proiectele sau intalnirile cu situatiile pentru care, de altfel, am hotarit sa ne incarnam. Fantezia ghidata a celor doua riuri Aceasta vizualizare are ca finalitate intalnirea si, mai ales, integrarea intre trairea ce provine din vietile trecute (cu incarcatura ei de probleme, potentialitati si talente) si cea a existentei actuale. Este o modalitate simbolica de a putea face sa curga in viata actuala tot ceea ce a mostenit din vietile anterioare , astfel incat sa se miste eventualele blocari, actiuni ce se repeta si care pot obstructiona o dezvoltare libera a personalitatii proprii, dandu-i astel sufletului posibilitatea sa-si atinga obiectivele pe care si le-a prevazut in momentul in care a ales sa se incarneze in existenta actuala. Dupa ce te-ai relaxat, inchide ochii si imagineaza-ti ca te afli pe varful unui munte. Peisajul este oarecum selenar, cu stanci albe si vegetatie foarte putina. Priveste acum spre vale; iti dai seama ca te afli la confluenta a doua riuri. Unul are apele tulburi, de culoarea pamantului, celalalt este limpede, iar apa este de culoare albastra, intensa. Focalizea-ti atentia pentru cateva minute pe primul riu si incearca sa-ti orientezi privirea la resturile de materiale detritice pe care le transporta. Acum muta-ti privirea si constientizarea la punctual in care se intalnesc si se unesc cele doua cursuri de apa. Vartejul care se formeaza si care amesteca culorile celor doua riuri este foarte rapid si inghite cu lacomie atat resturile pe care le-ai vazut anterior, cat si altele pe cate le vezi acum. Incearca sa simti mireasma ce te cuprinde si lasa-te dus de adierea racoroasa ce vine si iti permite sa respiri adanc. Senzatia este de libertate si de usurare. Esti perfect in largul tau, incet-incet sesizezi ca mintea si mai apoi inima si-au gasit o usurare agreabila. Simti ca ai cedat puterii apelor, iti vin amintiri si atitudini ce nu iti mai apartineau, ce nu mai erau parte a personalitatii tale, ce iti infundau drumul. Readu-ti atentia la vartejul de la confluenta celor doua riuri si incearca sa vezi noul riu ce se formeaza, mai mare si plin cu apa de culoare verde smaragd. Urmeaza-i curgerea hotarita si puternica si imagineaza-ti ca-l insotesti pana la locul de varsare in apa marii. Opreste-te cateva minute asupra acestei imagini si apoi, respectandu-ti ritmurile, redeschide ochii si concentreaza-te cateva clipe asupra respiratiei. Se pare ca barierele oculte au cazut demult,azi informatii pretioase fiind accesibile oricarui om.Dezocultarea fenomenelor ce prin esenta lor se doreau a fi ezoterice a produs desacralizarea si pierderea simbolismului primar,fiecare "ocultist" cautand sa isi afirme "faima si numele" printr-o intepretare proprie si "intuitiva" asupra unor domenii ce in trecut erau studiate si contemplate ani intregi sub un regim sever. DESPRE CUNOASTEREA EZOTERICA Fenomenul a prins o asemenea amploare incat stiintele oculte astazi sunt "bagate in aceeasi oala" chiar daca difera intre ele,iar oamenii le catalogheaza ca fiind preocuparea nebunilor. De ce? Pentru ca..... In orice librarie ati intra veti gasi un domeniu "paranormal-astrologie" in care carti care mai de care mai impresionante prin volum sau prin culoarea copertilor atrag privirile.Titlurile sugestive provoaca cititorul la dorinta de a "experimenta" pentru a cunoaste si intelege cele mai ascunse secrete.Putere,faima,bani,iubire - toate sunt promise. Un secret odata "publicat" nu mai e secret si nu mai pastreaza acel caracter sacru la care ajungeau numai cei mai harnici adepti.Harnici prin munca si efortul intelectual depus pentru a primi pe merit ceea ce doreau."se ascunde" i se pierde sensul. Cunoasterea ezoterica este o cunoastere tainca,launtrica,o cunoastere ce nu poate fi accesibila oricui pentru ca presupune o mare responsabilitate. O cunoastere exoterica este o manifestare exterioara,cunoastere ce poate fi accesbila oricui. Cate promisiuni atatea asteptari si atatea mari amagiri.Ezoterismul nu este accesibil decat celui ce merita.Si chiar daca exista sute de mii de carti fiecare avand pozitia "celei mai clare,succinte si eficiente carti scrise in acest domeniu" cunoasterea ramane ascunsa.Cunoasterea incepe prin autocunoastere - element ce cartile de obicei uita sa il mentioneze. Oamenii usor atrasi in aceasta panza a minciunii for fi dezamagiti pentru ca ei vor vedea doar litera si nu sensul.La fel ca cei mai multi autori din domeniul ezoterismului,care nici ei nu se pot mandri cu o intelegere profunda a faptelor ce le exprima uneori.Aproape totul se reduce la "incredibila capacitate" de imitatie a omului,capacitate care ramane una efemera si lipsita de stabilitate. Ce este ascuns se va pastra ascuns prin sine insusi,si de fiecare data cand va exista pericolul unei dezvaluiri,"secretele isi schimba haina" pentru a nu mai fi recunoscute nici macar de cei ce erau apti de cunoastere dar au cazut. O lumina devine orbitoare pentru un ochi nepregatit,si sunt multi cei nepregatiti care se asteapta ca in domeniile sufletesti sa afle rezolvari "instant" la problemele lor lumesti. Modificari pot fi facute intr-adevar,dar fiecare actiune se va plati la un moment dat.Cunoasterea si puterea sunt stapanite numai de ratiune si obiectivitate. De ce erau ascunse aceste lucruri? Pentru ca in esenta lor ele sunt ezoterice,si nu se ajunge la ele printr-o societate anume sau o religie ( desi si aceasta poate fi o cale).Adeptul trebuie sa se dovedeasca capabil de a le intelege,atunci el si le insuseste,nu le memoreaza.Memoria uita,memoria e infidela.Insusirea devine un "comportament intelectual" natural al adeptului. Prin urmare sa nu credeti ca veti gasi tainele universului intr-o carte ce se cheama "cunoasterea suprema a lumii".Veti vedea doar litere,veti fi impresionati de caracterul filozofic al unor pasaje dar atat. Cunoasterea se afla in cuvinte.In ceea ce reprezinta ele,in energiile si ideile mentale ale lor.Exista autori care au "dezvaluit-o" printre randuri ca doar ce apti sa o poata gasi. Cunoasterea se afla in Natura,trebuie sa observi,sa vezi,nu cu ochii fizici ci cu cei ai spiritului. Cunoasterea se afla in interiorul tau,fiecare om e un Univers. Odata dobandita nu poate fi profanata,dezvaluirea ei va fi neinteleasa si profanatorul va cadea prada nebuniei. LVX ET VERITAS ..................................................................... ILUMINAREA Iluminarea reprezinta una dintre cele mai complexe si frumoase fenomene existente. Ce reprezinta iluminarea? Pentru a putea da o definitie cat mai competenta acestui fenomen vom apela la definitiile celor iluminati.Fiind singurii care inteleg pe deplin fenomenul se afla si in masura s al descrie.Iluminarea reprezinta o trezire,o uniune a sinelui Atman cu divinul Brahman (Hinduism),reprezinta autorealizarea si cunoasterea lui Dumnezeu(Crestinism),reprezinta Constiinta(Buddhism),reprezinta autorealizarea ca fiinta si armonia cu natura si legile sale ( Confucianism). Cuvantul ce desemneaza iluminarea vine din sanscrita – bodhi – ce desemneaza o stare de libertate,in care nu mai suferi,nu mai ai dorinte si nu esti ignorant.Deasemenea se traduce ca trezire sau intelegere.Persoana care a atins iluminarea se numeste bodhisattva semnificand "cel care are spiritul treaz si actioneaza cu indrazneala".Boddhisattva corespunde sfintilor in traditia crestina,diferentele de comportament fiind minuscule,idealurile fiind aceleasi. Trebuie sa intelegem totusi,ca nu toate religiile denumesc acest proces al desavarsirii ca fiind iluminare.Si un mistic este iluminat,chiar daca niciodata nu se refera la el ca fiind iluminat. Persoanele iluminate intotdeauna se aseamana intre ele ca mod de viata si de gandire,dar sunt diferite fata de persoanele care inca nu sunt autorealizate.Diferenta esentiala intre un om normal si un iluminat consta in capacitatea iluminatului de a se concentra permanent asupra adevaratelor valori,in timp ce omul obisnuit pierde mereu din vedere telurile si obiectivele,razgandindu-se din ora in ora ,ba chiar de la un minut la altul. Accentul cel mai puternic se pune pe iluminare in Orient,unde traditia religioasa a fost intotdeauna cea care dicta viata intreaga a indivizilor.Astfel intregul lor efort,si fizic si intelectual,se realiza in scopul autorealizarii. Iluminarea nu se caracterizeaza ca fiind un proces strict interior.Pentru a atinge acest stadiu,un stadiu al desavarsirii,este necesar si un mod de viata echilibrat.Astfel,persoanele care doresc a atinge iluminarea trebuie sa respecte cu rigurozitate un regim alimentar,ascetism,sa faca anumite exercitii fizice,sa mediteze,etc. Experimentele profesorului Stanislas Grof au reusit sa induca unor indivizi stari de constiinta folosind metoda respiratiei holotropice. Respiratia holotropica combina tehnici de respiratie accelerata, muzica evocativa si supraveghere personala de catre un indrumator pentru a putea accesa "iluminarea" si autovindecarea in stari de constiinta neobisnuite.Aceasta tehnica este larg utilizata in conditii de laborator in intreaga lume ,inclusiv la noi in tara. Rezultatele respiratiei holotropice sunt suprinzatoare.Urmand tehnica indivizii ating o stare de constiinta cu un caracter neobisnuit.In opera sa,Stanislas Grof relateaza evocarea de "scene" traite de elevii sai in alti timpi istorici,care transgreseaza biologia lor actuala.Unele evenimente care au fost inregistrate documentar au putut fi confirmate,altele vizau insa epoci revolute din istoria Terrei.Alti indivizi afirma ca s-au intalnit cu rude decedate in timpul unor stari vizionare induse de exercitiile respiratiei,rude care le-au dat sfaturi utile pentru viata. Caracterul unei asemenea stari de constiinta este intr-o anume masura tipic iluminatilor cu o singura diferenta:iluminatii traiesc in permanenta starea de "trezire".Inducerea acestei stari de catre un element exterior reprezinta pasivitate din partea subiectului,fiind activ doar prin ascultare si repetarea exercitiilor. Este semnificativ,pentru interpretarea acestor relatari si rezultate,de a specifica faptul ca nu s-a remarcat nici o influenta a conceptiilor religioase individuale in continutul trairilor indivizilor. Concluziile studiilor lui Grof sunt confirmate de multi alti cercetatori ca Kenneth Ring ( 1999) , Bruce Greyson (1998),Stanley Krippner (1996) s.a. Printre cele mai interesante cazuri de iluminare a avut-o si misticul german Jacob Bohme.La varsta de 25 de ani va trai o experienta din care isi va construi intreaga opera filozofica,chiar daca acesta era de profesie cizmar.Iata cum este descrisa aceasta experienta : " cu ochii atintiti in stralucirea unui vas de cositor , ma simt dintr-o data strapuns de un flux extraordinar de informatii asupra naturii ascunse a lucrurilor....poarta mi-a fost deschisa pana intr-atata , incat,intr-un sfert de ceas am vazut si am invatat mai mult decat m-as fi dus la universitati ani si ani;am fost surprins,nu stiam ce se intampla cu mine".Marturisirea lui Bohme confirma pastrarea luciditatii in momentul unor astfel de trairi.Experienta il marcheaza profund,si dupa 12 ani de reflectare , Bohme se decide sa puna pe hartie continutul viziunilor sale .Conform unor specialisti psihiatri experienta traita de Bohme reprezinta o criza de epilepsie reflexa la lumina.Si totusi,in timpul acestor crize,"halucinatiile" receptate si scrise in carti,au avut ca rezultat un text magnific de filozofie.Cartea construita se numea "Aurora sau rasaritul zilei".Influenta acestui filozof-cizmar care si-a construit intreg sistemul in urma unor halucinatii,sau,de ce nu,viziuni,a produs o influenta considerabila asupra filozofilor de mai tarziu.Hegel il considera ca fiind "primul filozof german". Starea modificata de constiinta in care iluminatii poseda capacitatea unei viziuni de ansamblu a oricarei fel de situatie le ofera si capacitatea de a-si dezvolta o cunoastere in orice domeniu uman.Astfel,ei isi pot permite sa vorbeasca despre politica,inspre exemplu,tocmai pentru ca au inteles fenomenul si manifestarea acesteia.Unii Iluminati iau rolul de "maestru spiritual" in scopul ajutorarii semenilor inspre eliberare. Este un fapt bine cunoscut ca maestrii spirituali pot avea mii sau chiar milioane de discipoli.Totusi,pentru acestia niciodata nu a contat numarul de discipoli,ceea ce conta cu adevarat este ca mesajul lor sa fie receptat si inteles de catre ascultatori. Sa ne oprim asupra procesului de modificare a constiintei,proces datorita caruia subiectul accede intr-o noua stare care de cele mai multe ori echivaleaza cu un non-eu.Iluminatul se simte imediat ancorat intr-o altfel de existenta si saltat intr-o altfel de viziune asupra vietii.Acest proces apare de cele mai multe ori si cu un sentiment al "certidutinii" autenticitatii prin faptul ca niciodata,in timpul trairilor extatice,luciditatea nu dispare. Cum se poate recunoaste un maestru veritabil? In zilele noastre se manifesta un fenomen,care in trecut exista doar izolat.Exista foarte multe persoane care pretind ca sunt maestri spirituali.Astfel,de cele mai multe ori isi formeaza secte si apoi profita de pe urma naivitatii aspirantilor.Comportamentul acestora si chiar semnalele gesticulatiilor iti ofera indicii pretioase in stabilirea autenticitatii lor.Maestrii spirituali veritabili,iluminatii reali,reprezinta o prezenta "inumana" printre oameni,conceptele,temele si abordarile lor denota complexitatea de analiza de care sunt capapbili acestia.Niciodata nu fac prozeletism,nu afirma despre ei ca sunt maestrii,sunt de obicei modesti.Nu au o religie ,in schimb respecta fiecare religie existenta.Multi dintre ei incearca sa-si ajute discipolii sa ajunga la izvoarele religiei pure,cea in care actele meschine ale omului nu au reusit sa intervina. Cel mai important lucru pentru maestrii iluminati devine iubirea universala fata de Dumnezeu si fata de orice fiinta vie,comportamentul lor devenind o oglinda permanenta a gandirii si preceptelor pe care le au. Care e criteriul de diferentiere,in puterea caruia am putea sa deosebim misticii veritabili de cazurile ce sunt afectate de tulburari psihice? Exista asemenea criterii? Desigur.Un individ cu probleme psihice ,care isi inchipuie ca este Iisus Christos ,e posedat de o idee fixa care devine centrul unor automatisme psihice.Individul va astepta din partea oricarui vizitator sa fie tratat in consecinta.Situatia poate ajunge la o asemenea exagerare incat cel care se crede Iisus sa si inceapa selectia de "apostoli" in vederea raspandirii "mesajului sau vital pentru supravietuirea omenirii".Dar o clipa mai tarziu s-ar putea ca tot acest individ sa injure ca un birjar.Cu totul alta infatisare o are viata misticului veritabil,pastrandu-se individualitatea dar identificandu-se cu un "nou eu" , un eu cu "constiinta cristica".Identificarea cu "eul cristic" are in cazul misticului insondabile consecinte in adancime,toata fiinta misticului lucrand pentru a se modela conform mitului si invataturilor cristice.Intr-o astfel de identificare comportamentul si gandirea misticului va manifesta un echilibru constant,indiferent de situatiile cu care se va confrunta.Nu isi va pierde luciditatea si nu va deveni anxios din cauza oricarei probleme,cautant imediat sa gaseasca cel mai bun remediu pentru rezolvarea acesteia. Unul dintre cei mai cunoscuti maestrii spirituali , Omraam Mikhael Aivanhov spune despre ei in cartea "Ce este un maestru spiritual? " urmatoarele : " Un veritabil Maestru vă prezintă toate metodele, dar voi sunteţi cei care trebuie să lucraţi pentru a obţine ceea ce doriţi. EI nu o va face în locul vostru, aceasta nu v-ar servi, de altfel, la nimic. Pentru a se menţine, o achiziţie spirituală, un dar psihic trebuie să vină din interior, din eforturile voastre, din activitatea voastră. Deci, un Maestru poate să vă deschidă uşi, dar voi sunteţi cei care trebuie să intraţi, el nu vă va împinge cu forţa; iar dacă el vede că avansaţi vă va deschide noi uşi. De fiecare dată când Maestrul vede că faceţi progrese, vă prezintă un grad mai avansat şi voi sunteţi cei care trebuie să depăşiţi acest nou grad. Dar, ca şi copiii care vor totdeauna să fie ţinuţi in braţe, majoritatea oamenilor nu fac nimic pentru a se depăşi: le este frică! Le este frică de această perfecţiune pe care o doresc, totuşi, dar pe care nu o realizează niciodată, pentru că, în interior, rămân încă prea multe lucruri care nu sunt clare pentru ei. Încetaţi, deci, să mai aşteptaţi ca cineva, dintr o dată, punând mâna asupra voastră, sau pronunţând câteva formule magice, să vă dea iluminarea. Nimeni, nici chiar Maestrul vostru care stă aproape de voi, nu o va face. Nu aşteptaţi miracole. Cele mai mari miracole sunt deja aici, în jurul vostru, la fiecare minut din zi. Cereţi mereu evenimente senzaţionale, dar chiar dacă aceste evenimente se produc, cei care asistă uită foarte repede". Aceste afirmatii sunt general valabile.De cele mai multe ori iluminatii afirma ca toate capacitatile lor reprezinta doar un "efect secundar" al procesului si nu ar trebui sa ne lasam fascinati de ele.Deasemenea intotdeauna a existat indemnul cautarii in interior,acea faimoasa axioma "nosce te ipsum" fiind axioma tuturor iluminatilor.Mircea Eliade,intr-una din cele mai frumoase opere ale sale,afirma ca cele mai periculoase decizii se fac nu atunci cand pornesti pe drumul autorealizarii,ci atunci cand ajungi la capat,fiind intotdeauna posibila o cadere.Si,cu cat inaltarea spirituala e mai mare,cu atata caderea este mai mare.Ajungand "la capat" e nevoie de un efort imens de vointa pentru ca nu te crede "superior" si "special". Pe langa o gandire total diferita,iluminatii manifesta si capacitati extrasenzoriale exceptionale,dar nu toate testate stiintific.Astfel,studiind jurnalele de memorie ale lui Paul Brunton – India Secreta , Spalding – Viata Maestrilor , Yogananda – Autobiografia unui yoghin,putem observa caracterul comun de comportare al maestrilor si capacitatile acestora : telepatia,precognitia , bilocatia , experientele in afara corpului , oprirea respiratiei ore intregi, controlul fluxului sangvinic , imblanzirea animalelor salbatice , imunitatea la otravuri sau muscatorile animalelor mortale,telekinezie,levitatie,cunoasterea exacta a zilei mortii,modificarea stratului chimic al substantelor , materializarea unor obiecte din nimic,etc. Cel mai recent caz al unui yoghin ce s-a lasat studiat de oamenii de stiinta denota realitatea fenomenelor,este cazul lui Prahald Jani.Acesta afirma ca nu a mancat si nu a baut nimic de peste 70 de ani. Aceasta abilitate este cunoscuta sub denumirea de "inedia".Abilitatea lui Jani de a supravietui fara mancare si fara apa a fost confirmata de oamenii de stiinta si doctorii de la Defence Institute of Physiology & Allied Science.Alte exemple de iluminati care "au iesit in lumina reflectoarelor " sunt Jashmusheen , Giri Bala , sau Therese Neumann . Prahlad si fratele lui au facut analize ale sangelui, ale creierului, angiografii, RMN-uri si alte zeci de scanari. Toate i-au uimit pe doctori: “Prahlad e sanatos tun. E ager ca un tanar de 25 de ani, iar trupul sau e mai viguros ca al unui om de 40 de ani. E incredibil”, ne-a spus Shah, descriind totodata si faptul ca Prahlad nu merge la toaleta pentru ca e capabil sa-si repuna in circulatie urina adunata in vezica intr-un mod de neinteles. In plus, batranul nu are, conform medicului, cerul gurii, malformatie din nastere din cauza careia s-a hranit cu dificultate in primii 13 ani de viata si din cauza careia nu poate vorbi. Bibliografie: 1 – Maestrii Ocultismului – Andre Nataf – an 1995,Bucuresti,ed. Enciclopedica; 2 – Dictionar de Psihologie – Roland Dorond/Francoise Parot – an 2007,Bucuresti,ed.Humanitas; 3 – In cautarea Sensului Pierdut – Dumitru Constantin Dulcan – an 2008 , Cluj Napoca , ed. Eikon; 4 – Initiere si Realizare Spirituala – Rene Guenon – an 2008 , Bucuresti , ed. Herald; 5 – Tratat de Istorie a Religiilor – Mircea Eliade – an 2008 , Bucuresti , ed. Humanitas; 6 – Psihologie si Alchimie – C.G.Jung – an 1998 , Bucuresti , ed. Teora; 7 – Religie si Spirit – Lucian Blaga – an 2006 , Bucuresti , ed. Semne; 8 – Dictionar de Simboluri – Jean Chevalier / Alain Gheerbrant , an 2009 . Iasi , ed.Polirom;